|
| Anime Çizimler 2 | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
SiLenT-Scræm Üye
Mesaj Sayısı : 146 Yaş : 34 Nerden : Heryerden xD İş/Hobiler : Bütün ıvır zıvır abur cubur ne varsa xD Lakap : Eronimo xD (cidden böyle xD) Durum : Tarz : Paylaşım gücü : Puanlar : 0 Kayıt tarihi : 13/02/09
| Konu: Anime Çizimler 2 Çarş. Şub. 18, 2009 6:58 am | |
| ►Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları◄
Basit Kıvrımlar
Kumaş veya kıyafet çizimlerinde en çok dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın hangi yöne doğru olduğudur. Kıvrımlar kumaşın gevşeyip gerildiği yerlerde oluşmaktadır. Kumaşı nasıl hareket ettireceğinize karar verirseniz, kalan kısım kolaylaşır. Karakteri kıyafetin öne çıkaracağını hiç bir zaman unutmayın. Gösterilen örneklerdeki harekete dikkat edin.
Sol yukarıdaki iki örnekte kumaş yer çekiminden dolayı aşağıya çekilmektedir. Bu tür kıvrımlar bol kıyafetlerde (uzun etek pelerin gbi) kullanılır. Sol aşağıdaki ve sağ yukarıdaki örneklerde kumaş yerçekimiyle aşağıya çekilmemiştir. Ancak sola doğru sıkılaşmıştır.(muhtemelen kumaşın altındaki koldan dolayı) kumaş sıkılaştıkça dikeyden çok yataylaşmaktadır. Bunun yanında kumaşın bazen üst üste geldiğine dikkat edin. Bu genelde birleşme yerlerinde veya bol kıyafetlerin sıkılaştığı yerlerde görülür. Sol aşağıdaki örnek hareketsiz duran ancak çeşitli yönlere çekilmiş bir örnektir. Kumaşın kıvrımlarının kumaşın çekildiği yönlere devam etmesine dikkat ediniz.
Yanda temel kıvrım şekilleri üzerine birkaç örnek göreceksiniz. Sol taraftaki kıyafet yer çekimi ile aşağıya , rüzgar ya da hareket ile de sağa çekilmiş durumdadır... Soldaki diğer uzun ve dar parça yukarı doğru bir araya gelmiştir. Çizimlerinize daha çok biçim kazandırmak için gölgeyi kullanmayı unutmayın. Genel olarak kıvrımlar üzerinde ya da gölge oluşacağını düşündüğünüz yerlerde gölge kullanılır. Gölgeleme, kumaşlardaki kıvrımları görmenizde yardımcı olacaktır. Ben bazen kumaş kaplamaları ya da sandelyenin üzerine asılmış havluyu gölgelemede gelişmek ve kıyafet gölgelerini daha iyi hissetmek için kullanıyorum.
Burada baş ve elbise kolu üzerine birkaç örnek görebilirsiniz. Buradaki en önemli şey, elbise kollarının ortasındaki kıvrımların şekilleridir.
Buradakiler daha kompleks iç içe geçmiş, üst üste katlanmış kumaş örnekleridir. Kumaşa ne kadar ayrıntı koyarsanız o kadar ilginç gözükecektir. Solda kumaşın nasıl birleşip bağlandığına dikkat edin. Kumaşın ağırlığı kumaşı aşağıya çekmektedir. Bu da kumaşta bir araya gelen yerlerde ekstra kıvrımların oluşmasına neden olmaktadır. Kumaş kıvrımlarda ve katlarda gölgelendirilmiştir
Kumaş hakkında diğer dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın kalınlığıdır. Yukarıdaki örnekteki kumaş, aşağıdaki kumaştan daha incedir. İki örnekteki yakalara da dikkat edin. Yukarıdaki örnekte yakanın yuvarlak kenarı yakanın kalan kısmı ile doğrudan bağlanmaktadır. Aşagıdaki örnekte ise yakanın yuvarlak kısmı ile dikey kısmı arasında boşluk bulunmaktadır. Aynı uygulama pelerinin kenar kısımı için de kullanılmıştır. Yukarıdaki örnekte pelerinin kenarı ince ve kırışıktır. Aşağıdakinde ise pelerinin kenarı ile kalan kısım arasında boşluk vardır. Bu, kumaşın daha ağır ve kalın gözükmesine neden olmuştur.
Çeşitli Giysiler
Şu an kumaştaki kıvrımlar hakkındaki temel konuları biliyoruz. Biraz daha ilerleyelim ve kıyafetin karakter tarafından giyildiği zamanki görünümüne bakalım. Sol tarafta bol ve kıvrımlı bir elbise kolu görüyorsunuz. Daha önce belirttiğim gibi temel şey, kumaşın hangi yöne çekildiğidir. Burada kol iki temel yöne çekilmiş durumdadır. Yer çekimi ile aşağıya çekilmiş durumdadır. Bunun yanında ana kıyafete bağlı olduğu ve kol ile insan gövdesi tarafından çekildiği için sol tarafa doğru da çekilmektedir. Koldaki kıvrımlar, kıyafetin çekildiği yönleri izlemektedir. Kıyafetin kol kısmında nasıl bir araya geldiğine dikkat edin. Bu gerekli bir şey değidlir ancak kıyafetin uzunluğunu ve bolluğunu gösterir.
Burada üç tane daha kol örneği göreceksiniz. Bu örnekler, önceki kadar bol değiller ve hepsi kola biraz daha yakınlar. Bu örneklerde kıyafet yer çekimi ile aşağıya çekileceğine, koldan dirseğe ve vücuda doğru çekilmiş durumdadır. Kumaşın aşağı doğru çekilmesi için yeterli madde bulunmamaktadır. Örnekler arasında en iyisi en yukarıdakidir. Kumaştaki kıvrımların yere doğru değil de nasıl omuza doğru gittiğine dikkat ediniz. Orta örnekteki elbise kolu diğerlerine göre daha boldur ve yer çekimi ile aşağıya çekilmiştir. En alttaki kol örneği büyük ve boldur ancak dirsek kısmında kumaş kıvrılmıştır.
Burada diğer kategorilere koyamadığım ancak dahil etmek istediğim çeşitli kıyafetleri göreceksiniz. Bütün bu örneklerde kumaşın nereden çekildiğini ve hangi yöne doğru olduğunu tespit etmeye çalışın. (Örnek olarak: kumaş kabaca omuzdan mı çekilmiş yoksa gevşek şekilde kolunun üzerine mi kaplanmış?) Hiçbir zaman ışığın düşmediği yerleri gölgelemeyi unutmayın; oluklar, kıvrımların iç kısımları, kumaşın üst üste geldiği yerler gibi.
Bitirmeden önce üzerinde durmak istediğim küçük ama önemli diğer bir nokta kumaş çizgilerinin yapabileceği etkiler. Eğer çizgili ya da desenli kumaş çiziyorsanız, desenin kalan kumaş üzerinde de devam etmesine dikkat edin. Kıyafetin kıvrıldığı yerlerde desenin ve çizgilerin de kıvrılacağını unutmayın. Özellikle karışık desenler kullanıyorsanız gölgeleme ve çizme konusunda bu zor bir iş olacaktır. Ancak resminize üç boyut katarak resminizi zenginleştirecektir.
Özel Giyim Tarzları
Şu an kıyafetleri karakterlerimizin üzerine yerleştirmek konusundaki temel kuralları biliyoruz. Şimdi karakterimizin asıl gardorobu üzerine çalışalım. Gömleklerle başlayacağız. Ne çeşit gömlek çizerseniz çizin , kıvrımların oluştuğu temel noktalar vardır. Elbise kolları omuzlarda gerilir. Kumaş genelde koltuk altında ve bel çizgisinde bir araya gelir ve toplanır. Eğer sıkı ceketli , gevsek gömlekli bir karakter çiziyorsanız kumaş kalın ve bol olmalıdır. Bunun yanında kumaşta kıvrımlar ve buruşukluklar olmalıdır. Eğer sıkı bir elbise çiziyorsanız, kıyafet karakterinizin vücuduna yapışmalıdır. ( bu neden vücut çizimin önemli olduğunu ortaya koyar. Karakterinizi bol kıyafetlerle örtüp figür çiziminde iyi olmadığınızı saklayamazsınız )
Burada üst vücut için daha iyi gömlek ve kıyafet örnekleri göreceksiniz. Bazı kıyafetlerin vücudun üstünde olmasının yanında kumaşın gerildiği yerlerdeki kıvrımlara dikkat ediniz. Genel olarak kıvrımlara en çok koltukaltlarında , kolun alt kısımlarında, bel çizgisinde rastlanmaktadır. Kıyafetin darlığına bağlı olarak bazen de göğüs kısmında görülmektedir. (Alttaki iki örnekteki gibi)
Hadi şimdi pantolonlar üzerinde çalışalım. (Kişisel olarak biraz yıldırıcı bulduğum kısım) Kızların pantolonları karakteri sıkıca sararken , erkek pantolonları biraz daha bol durmaktadır. Kızların arka kısımları yuvarlakken erkeklerin ki daha düz kare şeklindedir. Hangi cinsi çizerseniz çizin kumaş belde , ayak bileklerinde ve dizlerde sıkılaşmalıdır. Üst ve alt bacaktaki kumaş genel olarak yer çekiminden dolayı aşağı doğrudur ve çok kıvrım sahibi değildir. Ancak bacak yukarı kaldırılmışsa daha çok kıvrım görülür. Bir önceki sayfada bunu görebilirsiniz.
| |
| | | SiLenT-Scræm Üye
Mesaj Sayısı : 146 Yaş : 34 Nerden : Heryerden xD İş/Hobiler : Bütün ıvır zıvır abur cubur ne varsa xD Lakap : Eronimo xD (cidden böyle xD) Durum : Tarz : Paylaşım gücü : Puanlar : 0 Kayıt tarihi : 13/02/09
| Konu: ►Anime Tarzı Göğüs Çizimleri◄ Çarş. Şub. 18, 2009 7:08 am | |
| | |
| | | SiLenT-Scræm Üye
Mesaj Sayısı : 146 Yaş : 34 Nerden : Heryerden xD İş/Hobiler : Bütün ıvır zıvır abur cubur ne varsa xD Lakap : Eronimo xD (cidden böyle xD) Durum : Tarz : Paylaşım gücü : Puanlar : 0 Kayıt tarihi : 13/02/09
| Konu: ►Anime Tarzı Gözler◄ Çarş. Şub. 18, 2009 8:50 am | |
| Örnek 1: 1. Adım:
Anime gözlerinin en temeli ve en yaygın olarak kullanılanı olan iri dişi tipinden başlayalım. Başlangıç olarak yukarıya doğru ve en üst noktasında hafifçe kalınlaşan bir eğri çizilir. Bu göz yüzün sağ tarafındadır, bu yüzden eğrinin sol ucu sağ tarafından daha yukarıdadır. Bu stil gözün en üst noktası aslında mükemmel bir eğimde değildir, hafifçe köşeli, açılıdır.(Slayers'dan Lina Inverse karakterinin gözü gibi) Gözlerin bazı stilleri en üst noktada neredeyse mükemmel bir eğime sahiptirler.
2. Adım:
Şimdi iriste ki ışık parıltılarını çizin. Bu stilde ki ışık parıltıları da bir önceki örnekte olduğu gibi çizilir ancak bu sefer iris farklı olduğu için parıltılar daha küçük ve daha yuvarlak, dairesel olmalıdır. Göz kapağını da gözün üst kısmının biraz üzerine ince bir hat olarak çizin.
Rehber bordürleri sildikten sonra irisin dış hatlarını çizin. Eğer göz kapağı olmassa mükemmel yuvarlıkta bir daire düşünün. Bununla birlikte iris göz kapağı ve kenarı tarafından çerçevelenir. Üst ve alt kısımları örtülmüş olarak çizin. Öfke, hiddet gibi ya da şaşkınlık anındaki duyguları ifade etmek istemedikçe iris çok küçük olmamalıdır.
3. Adım:
Rehber olarak kullanılan bordürler silinir, üst ve alt kısımlar ile artık belirmeye başlayan gözün içine uzunlamasına bir oval çizilir. Bazı karakterler iri dairesel bir irise (gözün renkli kısmı) sahiptirler ama bu stilde ince uzunlamasına bir oval irisi oluşturur. İsterseniz biraz daha geniş bir oval uygulayabilirsiniz. Oval kısmın üst tarafı gözün üst kısmı tarafından örtülmüş olarak çizilir. Tüm göz stillerinde iris nadiren tam olarak görünür. Hemen hemen her zaman, bir kısmı göz tarafından gizlenmiş olur.
4. Adım:
Şimdi ki adım ışık parıltılarının dış hatlarının çizimi. Anime karakterlerinin gözleri her zaman, en az derece de olsa gölgelidir. Anime dişi karakterlerine özgü olarak da oldukça yüksek derecede gölgeli ve parıltılı bölgelere sahip olurlar. Emin olmanız gereken noktalar, ışığın geliş yönünü seçmek, bunu tüm resminizin başından sonuna kadar uygulamaktır. Örnek olarak, ışık resimde soldan geliyorsa, resminizin sol tarafında aydınlık ve parıltılı bölgeler ortaya çıkarmalısınız. Yine iki uzunlamasına oval çizilir, iri olanı -ki kenarı irisin kenarı ile birleşmiş olan- irisin sol tarafında ve oldukça küçük olanı da sağ tarafında olmak üzere.
5. Adım:
Şimdi gözbebeğinin altındaki aydınlık kısımları çizin. En çok ışık alan bölümler her zaman üst taraftadır. Gözbebeğini asla önceki adımda çizdiğimiz ışık parıltılarının üstüne çizmeyin. Gözbebeinin altındaki aydınlık kısımları belirleyerek aynı zamanda iris içindeki göz bebeğini de oluşturmuş olursunuz. Kirpiklerin çizimini de bu adımda anlatıyoruz. Bu göz stilinde kirpikler gözün sağ-üst kısmında sivri uçlu çubuklar sırası şeklindedir, bu sıra üst eğriyi takip eder, gözün bitiminden geliyormuş gibi görünürler. Göz kapağını da ilk adımda çizdiğimiz üst kısmın sol tarafına ince, eğimli bir hat olarak üst kısmın en üst noktasından başlayacak şekilde çizin.
6. Adım:
İrisi en üst noktada oldukça karanlık ama alt tarafa doğru aydınlanacak şekilde gölgelendirin. Gölgelendirmeden sonra daha aydınlık olan iris ile gözbebeğini birbirinden ayırt edebilmelisiniz. Kaşı da ilk adımda olduğu gibi hafifçe eğimli ve en üst noktasına doğru biraz kalınlaşacak şekilde çizin. Uç kısımları oldukça ince olmalıdır. Kaşları da pürüssüz, çıkıntısız ve belirgin olarak çizdikten sonra; işte tamamladınız.^-^
Örnek 2:
1. Adım:
Pekala şimdi de başka stil bir göz çizelim. Bu seferki önceki kadar sık rastlanan bir stil değildir. Bu göz çok daha ince, zarif ve gerçekçi görünür, daha ciddi anime ve manga serilerinde kullanılır. Bu gözün stili Slayers'a göre epeyce daha ciddi olan Record Of Lodoss War'dan Deetlit'e aittir. Çizmeye uzun ve hafifçe eğimli bir hat ile başlıyoruz. Sol ucu sağ ucundan daha aşağıda ve sol kenarında keskince eğimli bir kıvrıma sahip olmalıdır.
2. Adım:
Yine gözün alt kısmını çizebilmek için üst kısmın kenarlarından simetrik iki köşegen çizerek rehber bordürleri oluşturuyoruz. Ancak önceki örnekteki gibi dik değil çok daha yatay olmalıdır. Bu stil göz diğerinden çok daha küçük, dar bir şekle sahiptir. Ancak çok ta düz çizerseniz bu sefer de göz çok fazla kısık olacaktır. Rehber bordürler yardımıyla gözün alt kısmının yerini belirleriz.
3. Adım:
Rehber bordürleri sildikten sonra irisin dış hatlarını çizin. Eğer göz kapağı olmassa mükemmel yuvarlıkta bir daire düşünün. Bununla birlikte iris göz kapağı ve kenarı tarafından çerçevelenir. Üst ve alt kısımları örtülmüş olarak çizin. Öfke, hiddet gibi ya da şaşkınlık anındaki duyguları ifade etmek istemedikçe iris çok küçük olmamalıdır.
4. Adım:
Şimdi iriste ki ışık parıltılarını çizin. Bu stilde ki ışık parıltıları da bir önceki örnekte olduğu gibi çizilir ancak bu sefer iris farklı olduğu için parıltılar daha küçük ve daha yuvarlak, dairesel olmalıdır. Göz kapağını da gözün üst kısmının biraz üzerine ince bir hat olarak çizin.
5. Adım:
Kaşı çizin ve irisin gölgelendirmesini yapın. Gözbebeğini ışık parıltılarının altına çizmeyi unutmayın. Gözbebeğini irisin diğer kısımlarından göze çarpıcı olarak biraz daha koyu olarak gölgelendirin.
Burada dişi karakter gözlerinin diğer stillerinin çeşitlerini görebilirsiniz. Bunları çizerken de anlatılan metodları kullanabilirisiniz. Her bir stil arasındaki farklar kadar benzerliklerini de görmeye çalışın. Şekiller ve oranlar değişse de gözün üst hattı her zaman daha yoğun, daga kalın, iriste her zaman çok yönlü, tabakalı gölgelendirmeler var. Buradaki eskizlerin bazıları oldukça çabucak yapılmış ve biraz dağınıklar ama umarız yardımcı olurlar.
| |
| | | SiLenT-Scræm Üye
Mesaj Sayısı : 146 Yaş : 34 Nerden : Heryerden xD İş/Hobiler : Bütün ıvır zıvır abur cubur ne varsa xD Lakap : Eronimo xD (cidden böyle xD) Durum : Tarz : Paylaşım gücü : Puanlar : 0 Kayıt tarihi : 13/02/09
| Konu: ►Anime Tarzı Kol Çizimleri◄ Çarş. Şub. 18, 2009 9:00 am | |
| Bölüm 1:
Bundan sonra kollar üzerinde çalışalım. Kol üç temel bölüm içerir: üst kol, ön kol(dirsekle bilek arası) ve el. Her biri oval şekillerde, başlangıç taslağı olarak kullanılabilir. Şimdi bazı insanların şekil kullanmaktan nefret ettiğini biliyorum,bu şekilde de yapmayabilirsiniz, bu sadece kol taslağı için olası bir yol. Bazı kitaplar silindir tarzı şekillerin kullanılmasını öneriyor, fakat yassı oval şekiller kullanmak daha iyi çünkü bunlar kolun şekline daha çok uyar. Burada gösterilmiyor fakat kollar yan tarafa gevşekçe bırakılırsa, eller kalçanın ortasına kadar uzanmalı ve dirsekler bel uzunluğu kadar olmalıdır.
Bölüm 2:
Bir kere kolların temel şekillerini öğrendikten sonra, onları sadeleştirip daha gerçekçi bir görüntü yaratabilirsiniz. Bu biraz daha zor bir iştir. Kolları çizerken düz ve yassı çizmeyin. Sonuçta kolların kasları vardır(bozuk bir chibi resmi çizmediğiniz sürece). Dümdüz bir silindir şeklinde uzanan bir kol çizmeyin. Kollar omuzdan başlar. Omuzların hafifçe nasıl şiştiklerine dikkat edin. Kol şeritleri dirseğe ulaşana kadar hafifçe içe doğru dönüktür. Dirsekte, pazıların olduğu bölümde kol yeniden genişler.(yukarıdaki resimde gösterildiği gibi) Dirsek çizmek biraz daha korkutucu olabilir. Kolun başka yöne kıvrılmaya başlamadığını hatırlayın. Bir eklem yeri vardır ve bu gösterilmelidir (yukarıda,sağ köşedeki resim). Aşağıda daha fazla örneği var.
Bölüm 3:
Burada da kolların üst üste nasıl durduğunu gösteren birkaç örnek var. Eğer temel oval şekilleri kullanıyorsanız, üst üste yada yandan görünen kolları çizmeniz daha kolay olacaktır. Fakat dediğim gibi eğer istemiyorsanız bu taslakları kullanmanız gerekmez. Uzaklaşan kolun sivrildiğine ve uzaklaştıkça nasıl küçüldüğüne dikkat edin. | |
| | | Rydo Süper Admin
Mesaj Sayısı : 431 Yaş : 34 Nerden : Bursa İş/Hobiler : öğrenci Lakap : Rldo Durum : Tarz : Paylaşım gücü : Puanlar : 14 Kayıt tarihi : 13/02/09
| Konu: Geri: Anime Çizimler 2 Çarş. Şub. 18, 2009 3:40 pm | |
| | |
| | | ThAm1PiChxD Üye
Mesaj Sayısı : 6 Yaş : 32 Nerden : bursa/psmangazi İş/Hobiler : öğrenci Lakap : kofra Durum : Tarz : Paylaşım gücü : Puanlar : 0 Kayıt tarihi : 17/02/09
| Konu: Geri: Anime Çizimler 2 Ptsi Şub. 23, 2009 2:39 pm | |
| | |
| | | | Anime Çizimler 2 | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |